Engagement
Focus op kwaliteit
Kwaliteit is de rode draad in ons verhaal. Je ontvangt van ons geen kwaliteitshandboek, -processen of lijst van kwaliteitserkenningen. Wat we wél doen, is onze kwaliteit meten aan de hand van de feedback die we van onze klanten krijgen. En dat doen we zo:
Rechtstreekse communicatie
De beste manier om onze klanten te begrijpen, is door rechtstreeks met hen te spreken.
Klanttevredenheid
Bij Compas dragen we klanttevredenheid hoog in het vaandel. Elke medewerker is zich bewust van de behoeften van zowel externe als interne klanten.
Een positieve houding
Een vriendelijke glimlach, goede manieren, altijd paraat staan en een gezonde dosis empathie: wie positivisme uitstraalt, krijgt positieve feedback – en dus ook tevreden klanten.
Medewerkers beslissen mee
Dat zorgt voor een gevoel van loyaliteit onder onze medewerkers ten opzichte van de organisatie, waardoor ze zich ook met onze klanten verbonden voelen.
Voortdurende verbetering
Door onze processen en algemene prestaties onder de loep te nemen en te evalueren, blijven we onze dienstverlening verbeteren.
Win-win
Wij (Compas) en jij zijn onderling afhankelijk. Daarom is een wederzijds voordelige relatie een must voor de kwaliteit die wij leveren.
Wij denken aan het milieu
Milieubescherming is een wereldwijde uitdaging en een investering in onze toekomst. Om de milieuprestaties bij Compas te verbeteren, zorgen we ervoor dat onze activiteiten voortdurend worden gecontroleerd en aangepast. Ons doel is om onze totale ecologische voetafdruk met 20% te verminderen. En dat doen we zo:
Vrachtwagens
We gebruiken milieuvriendelijke, jonge en zuinige verhuiswagens en voertuigen, uitgerust met gps-technologie voor wagenparken. Zo kunnen we de snelste en meest efficiënte route bepalen en het aantal 'lege kilometers' beperken. Dat vermindert de hoeveelheid brandstof die ons wagenpark verbruikt en het onderhoud dat nodig is om het draaiende te houden.
Verpakkingsmaterialen
Wat gebeurt er met al die dozen en verpakkingsmaterialen die onze medewerkers na de verhuizing weer inladen? Waar mogelijk hergebruiken we de verhuisdozen door ze ter beschikking te stellen aan klanten die zelf hun dozen inpakken. Wat niet hergebruikt kan worden, wordt altijd gerecycleerd.
Zonne-energie
Zonne-energie is een 100% schone, hernieuwbare energiebron. Omdat 100% best wel verbluffend is, hebben we besloten om zonnepanelen te plaatsen op ons kantoor en magazijn. Wij beschouwen dat als een investering in de toekomst van de planeet, het behoud van niet-hernieuwbare energiebronnen en de bescherming van het milieu.
Papierloos werken
Door digitale bestanden en documenten te gebruiken in plaats van papier, hebben we een milieuvriendelijke werkomgeving gecreëerd. Torenhoge stapels papier zijn bij Compas verleden tijd.
Ledverlichting
Ledverlichting is een van de meest energiezuinige vormen van verlichting (naast natuurlijk daglicht, uiteraard). Ledlampen verbruiken ongeveer 15 keer minder elektriciteit dan halogeenverlichting, en verkleinen onze ecologische voetafdruk dus aanzienlijk.
De werkdag zit erop? Dan gaan de apparaten uit.
Door onze apparaten aan het eind van de dag uit te schakelen, verkleinen we de CO2-voetafdruk van ons bedrijf én besparen we geld.
De energiebesparingsmodus
Apparaten die niet de hele dag door worden gebruikt, zoals kopieertoestellen en beeldschermen, zetten we in de energiebesparingsmodus. Zo verbruiken ze minder energie wanneer ze niet worden gebruikt en werken wij nóg energiezuiniger.
Gsm opgeladen? Stekker eruit.
We zijn vaak geneigd om de oplader van onze mobiele telefoon aangesloten te laten terwijl we aan het werk zijn. Bij Compas vermijden we dat, want zolang ze zijn aangesloten op het stopcontact, verbruiken deze apparaten grote hoeveelheden elektriciteit, zelfs als ze niet worden gebruikt.
Laptops in plaats van desktops
Laptops verbruiken maar liefst 80 procent minder stroom dan desktopcomputers. Daarom gebruiken we energiezuinige laptops in plaats van energieverslindende desktops.
Liefdadigheid
Verhuizen naar het buitenland kan een van de meest stressvolle gebeurtenissen in je leven zijn. Denk maar aan al die praktische dingen die je moet doen en niet mag vergeten, zoals het wegdoen van oude spullen of spullen die je niet mee kunt verhuizen. Een samenwerking met Compas biedt je de mogelijkheid om gebruik te maken van onze liefdadigheidsservice. Alle spullen die je niet wilt houden, nemen wij mee en bezorgen we aan een liefdadigheidswinkel. Ook daarvoor hebben we een aantal tips op een rijtje gezet:
Sorteer je inboedel
Niet al je spullen komen in aanmerking om weg te geven. Sorteer de spullen die je wilt wegdoen volgens deze categorieën: houden, weggeven, recyclen, afval.
Grote voorwerpen
Grote en zware meubels zijn vaak moeilijk te hanteren. Ons team heeft daarvoor de mankracht en de middelen (externe lift).
Elektrische apparaten
Amerikaanse apparaten werken op 110 volt, terwijl Europese apparaten op 220 volt werken. In plaats van deze toestellen weg te gooien en het milieu te vervuilen, schenken wij ze liever aan een goed doel.
Voedingswaren
Voedingswaren belanden maar al te vaak in de vuilnisbak. Wij zorgen ervoor dat de niet-bederfelijke voeding die je niet mee wilt verhuizen, wordt gedoneerd aan een lokale voedselbank.
Klantgericht
De evolutie van de technologie, innovatie en globalisering heeft de verwachtingen van klanten drastisch veranderd. Veel verhuisbedrijven en internationale expediteurs in onze sector benaderen hun klanten nog op dezelfde manier als 20 jaar geleden. Ze hanteren een soort 'one size fits all'-aanpak. Compas doet dat niet. Integendeel, wij bieden een superieure klantervaring. Op maat van jouw behoeften. En dat doen we zo:
- Een proactieve aanpak
- Een YES WE CAN-mentaliteit
- Oplossingsgericht
- Geen gradaties in klanten
- De nieuwste digitale tools en logistieke software
- Compas internationale verhuisdiensten